Author: I am an ALFa

blue floating bubble

Comfort zone: the killer of dreams

It’s Sunday and it’s the day that I keep free on purpose. I keep it free so I can recover from the week, engage in some self-loving, spend some time with bae and write. Recently, I have been doing all except the latter. As a matter of fact, before I started writing this article I walked up and down the apartment multiple times, cleaned up all my inboxes and lost myself in Mario Kart too. You can tell already, I was procrastinating to the max. Tell you the truth, procrastination is one of my toxic traits. I happen to be very aware of my self-sabotage and I am working really hard on battling this. But in order to battle this, I had to figure out where it was coming from and in my case procrastination is caused by comfort, which is caused by fear. That’s right, fear made feel comfortable with where I am and is what’s stopping me from being great. And if you’re reading this, chances are you can relate to this. You’ve …

sunrise with blue sky

8 Affirmations to express your gratitude in life

It’s my birthday today! Currently I’m in London celebrating yet another year of life. Living my best life; exploring, eating and enjoying a drink or two. Tho, no lager for me. I ain’t about that life. But you best believe that I’m super excited to be here, even if it isn’t a bounty vacay like I wanted in the first place. I’m still grateful to be here. Especially today. Whenever I reach my birthday, a particular feeling of gratitude overcomes me. Because tbh, I tend to take days for granted. I tend to forget that every day is a gift and that it’s not guaranteed. Getting to experience another birthday is not a sure thing. There are so many people who don’t get to see my age. Yet, here I am and in London. Ticking off another place I wanted to visit off my bucket list. Feeling ever so blessed. Which is why I want to share my  8 affirmations of gratitude with you. Gratitude makes sense of our past, brings peace for today, and …

3 women posing in glamorous dresses

7 Maxi dresses to be all kinds of extra for Virgo-season

If you’ve been following me on Pinterest, you might have noticed a sudden flood of dresses coming by. It’s because unbeknownst to me, I sorta kinda started a tradition. Last year I chose to celebrate my birthday in Malta, as I didn’t really saw the point in celebrating my birthday back home. The whole, people are coming over and I have to take care of their foods and drinks isn’t my thing. I’m not a very hospitable person tbh. Can you believe I almost graduated in International Hospitality Management, tho? Anywho, as I’m not feeling that idea I choose to celebrate my birthday on my terms (as anyone should) by going abroad on my birthday. Last year was Malta, and this year it’s London. When I told some people about my trip, they immediately asked me: do you already have a dress? When I went to Malta last year, I got this beautiful off shoulder gown sewn by an old schoolmate of mine and apparently it was to their liking as I’m expected to have …

Fabulous Findings for August

Can’t believe we’re already in August. It feels like New Year’s eve was only yesterday. Yet, here we are.  And just like any other month, I have a little list of things I would love to have in my home. Or in this case, visit. Gymshark Utra Seamless Set Since I started running, I got myself one pair leggings and one windjacket. I didn’t want to buy more because knowing myself, I wasn’t sure I was gonna enjoy it. I had already bought a pair of somewhat expensive sneakers due to my knees, we had to limit the spending somewhere. But I’ve been running for 2 months now and I think I deserve some new additions to my running gear. Reuseable waterbottle For my new (ginger)water addiction. Stay hydrated in style. Related: My newfound guilty pleasures Organza balloon sleeved blouse Estare just snatched my edges with this blouse. And not just mine, but apparently everyone else’s. If you scroll through the comments, you can see people repeatedly asking where she got her blouse from. Including …

5 Pink blazer dresses to die for

Almost 2 months ago I attended the wedding of my lovely cousin. I had been looking forward to her wedding for quite some time, but I hadn’t prepared my wardrobe for it. I had no clue what to wear and to be honest, I wasn’t gonna spend too much money on a dress because it would just end in the back of my closet and probably never be worn or even seen again. So, my first idea was to borrow a dress from my sister. Problem is: we have entirely different body types and entirely different tastes. I knew this was a risk, but she has sooooo many clothes. Something had to work out. It didn’t. As always, I ended up looking like Cinderella’s stepsister trying on the glass shoe. Only one of the dresses was a meh, but it wasn’t a full on yasssss. It was a blazer dress in dusty pink. Dusty pink is perfect for my doll-like sister. Not so much for me. The fit was good tho. So we made it …